1. خانه
  2. نامه استاد
  3. نادیده گرفتنِ بخش‌های اصیل وجود انسان، علّت نابودی تمدن کنونی بشر است!

نادیده گرفتنِ بخش‌های اصیل وجود انسان، علّت نابودی تمدن کنونی بشر است!

مردم دنیا! فرهنگ‌ِ حاکم‌ بر جهان کنونی‌، فرهنگ‌ نگاه پســـت‌ و حیوانی‌ به‌ انســـان اســـت‌. تمدن کنونی‌؛ تمدن سودجویی‌ و غارت، تمدن خودخواهی‌ و خودبرتربینی‌، تمدن جنگ‌ و خونریزی‌، تمدن ظلم‌ و فساد، تمدن وحشت‌ و اضـطراب، تمدن فقر و گرسـنگی‌، تمدن غم‌ و تاریکی‌، تمدن توهم‌ و پوچ‌گرایی‌، تمدن بیکاری‌ و بی‌خانمانی‌، این‌ تمدن به‌ پایان راه خود رســـیده و به‌زودی‌ از درون نابود خواهد شـــد. علت‌ نابودی‌ تمدن فعلی‌ پشـــت‌ کردن به‌ بخش‌های‌ اصـلی‌ و اصـیل‌ وجود انسـان اسـت‌. بخش‌های‌ عقلانی‌ و معنوی‌ حذف شـده و این‌ همه‌ تبعات به‌بار آمده است‌.

تمدن حاکم‌ بر جهان، آرمان‌ها و آرزوهای‌ انســـان را در حد نیازهای‌ حیوانی‌ از قبیل‌ همســـرگزینی‌ و تشـــکیل‌ خانواده، کار، تفریح‌، مسـکن‌گزینی‌ و امثال این‌ها محدود کرده اسـت‌ و حتی‌ از دادن همین‌ مقدار حق‌ حداقلی‌ به‌ انســان‌های‌ روی‌ زمین‌ عاجز اســت‌ و فقط‌ درصــد بســیار کمی‌ در روی‌ زمین‌ از رفاه مطلوب و شــایســته‌ انســان برخوردار هستند.

تمدن کنونی‌ تمام عمر و استعدادهای‌ اصلی‌ و جاودانه‌ی‌ انسان را هدر داده و او را در زندان لذات و نیازهای‌ مادی‌ و حیوانی‌ اسـیر کرده اسـت‌. تمدن کنونی‌ مانع‌ رشـد انسـان در ابعاد عقلانی‌ و الهی‌اش می‌شـود. این‌ تمدن خشـن‌ و وحشـی‌، انسـان را بریده از حقیقت‌ آسـمانی‌ و روح جاودانه‌ و الهی‌ او؛ فقط‌ برای‌ اهداف اسـتثماری‌ و قدرت طلبانه‌ خود می‌خواهد.

سـردمداران تمدن کنونی‌ با هر ندایی‌ که‌ علاوه بر بهره‌مندی‌ از رفاه مادی‌ و دنیایی‌ انسـان به‌ دنبال حقوق معنوی‌ و ارزشـمند و آسـمانی‌ او باشـد، به‌شـدت می‌جنگند. خون پاك صـدها هزار نفر از آزادی‌خواهان و بشـردوسـتانی‌ که‌ علاوه بر حقوق مادی‌ و دنیایی‌، به‌ دنبال عدالت‌ و آزادی‌های‌ انســانی‌ و الهی‌ بودند به‌ وســیله‌ حاکمان فاســد و سـتمگری‌ که‌ رهبران این‌ تمدن ننگین‌ می‌باشـند، به‌ زمین‌ ریخته‌ شـده اسـت‌. هم‌ اکنون نیز ده‌ها هزار نفر از این‌ آزادی‌خواهان مهربان که‌ عاشـق‌ انسـانیت‌ و همه‌ ابعاد وجودی‌ انسـان هسـتند، در زندان‌های‌ مخوف دولت‌های‌ ضـد بشر و آدم‌خوار، در بند هستند.

 

انبیا و رهبران الهی‌ و نیز رهبران بزرگ آزادی‌ و عدالت‌ در ســراســر جهان هرگز از ســردمداران ظلم‌ و فســاد در جهان نترسیدند. آن‌ها با شجاعت‌ و عشق‌ به‌ حقیقت‌، عشق‌ به‌ انسان‌ها و نیز ایمان به‌ ارزش ذاتی‌ و جاودانه‌ انسان به‌ تنهایی‌ و یا با یاران اندك در مقابل‌ سـتمگران ضـد بشـریت‌ مقاومت‌ کردند و در بسـیاری‌ از صـحنه‌ها با وجود ضـعف‌ و کمبود در برابر دشـمنان انسـانیت‌ به‌ یاری‌ و لطف‌ خداوند پیروز شـدند. ما نیز به‌ هیچ‌ وجه‌ نباید در مقابل‌ زورگویان آدم‌خوار ترس و ضـعف‌ داشـته‌ باشـیم‌؛ باید به‌ عشـق‌ عدالت‌ و آزادی‌ حقیقی‌ و به‌ عشـق‌ میلیاردها انسـان مظلوم و مســتضــعف‌ روی‌ زمین‌ در مقابل‌ آن‌ها بایســتیم‌ تا به‌ کمک‌ خداوند قادر و مهربان زمینه‌ را برای‌ ظهور منجی‌ بشریت‌ و نابودی‌ کامل‌ ستمگران آماده سازیم‌.

خداوند مهربان که‌ معشـوق اصـلی‌ همه‌ انسـان‌هاسـت‌ در تمام کتب‌ آسـمانی‌ بشـارت آینده‌ای‌ روشـن‌ و زیبا را به‌ همراه صــلح‌ و آرامش‌ و نیز رفاه غیرقابل‌ توصــیف‌ مادی‌ و معنوی‌ به‌ همه‌ انســان‌ها داده، اما از آنجا که‌ او به‌ همه‌ انسـان‌ها اختیار و آزادی‌ داده اسـت‌ تا خود آینده و سـبک‌ زندگی‌ خویش‌ را انتخاب کنند، از ما خواسـته‌ اسـت‌ که‌ در درجه‌ نخسـت‌ خود را با اختیار و آزادی‌ الهی‌، باید این‌ آینده شـیرین‌ و زیبا را بخواهیم‌ و در درجه‌ بعدی‌ برای‌ به‌ دســت‌ آوردن آن تلاش کنیم‌ تا او نیز به‌ کمک‌ ما آید و این‌ آینده روشــن‌ را به‌ همه‌ انســان‌ها هدیه‌ نماید. به‌ عبارت دیگر یاری‌ خداوند منتظر همت‌ و همدلی‌ و قیام ماست‌.

کجاست‌ آنکه‌ ظهورش زمین‌ را برای‌ هزاران سال به‌ بهشت‌ تبدیل‌ می‌نماید؟

کجاست‌ آنکه‌ دانش‌های‌ الهی‌ در تمامی‌ رشته‌های‌ مورد نیاز و علاقه‌ بشر را در اختیار او قرار می‌دهد؟ کجاست‌ کسی‌ که‌ به ‌یُمن‌ آمدنش‌ تازه انسان و عظمت‌ او شناخته‌ و رمز خلقت‌ او دانسته‌ می‌شود؟ کجاست‌ کسی‌ که‌ به یُمن‌ آمدنش‌ زندگی‌ حقیقی‌ و انسانی‌ بشر در زمین‌ آغاز می‌شود؟

کجاسـت‌ کسـی‌ که‌ به یُمن‌ آمدنش‌ دوران حاکمیت‌ شـیطان و شـیطان صـفتان ظالم‌ و خودشـیفته‌ تمام می‌شـود و دوران حاکمیت‌ بهترین‌، پاك‌ترین‌، مهربان‌ترین‌ عالم‌ترین‌ بندگان خدا آغاز می‌گردد.

کجاسـت‌ آنکه‌ به یُمن‌ آمدنش‌ مردم به‌قدری‌ پاك و بزرگ می‌شـوند که‌ از گناه و فسـاد و ظلم‌ متنفر می‌شـوند و از وسوسه‌ها نجات پیدا می‌کنند؟

کجاسـت‌ آنکه‌ حیوانات دریاها و جنگل‌ها و حیواناتی‌ را که‌ در شـهرها اسـیر ظلم‌ و خشـونت‌ و خودخواهی‌ انسـان‌ها هستند نجات دهد؟

ای‌ شــادکننده بندگان! ای‌ بهترین‌ بخشــندگان! ای‌ بهترین‌ یاری‌‌دهنده! ای‌ بهترین‌ روزی‌‌دهنده! ای‌ کســی‌ که‌ باشـکوه و زیبایی‌! ای‌ پادشـاه هسـتی‌! ای‌ کسـی‌ که‌ همه‌ چیز و همه‌ کس‌ در برابر قدرت و عظمت‌ تو خوار و ناچیز اسـت‌! ای‌ کسـی‌ که‌ آسـمان‌ها و زمین‌ به‌ امر تو برپا گشـته‌ و زمین‌ با اراده و رحمت‌ تو آرام گرفته‌ اسـت‌! خدایا تو نهایت‌ امید بندگانت‌ هسـتی‌. تو برطرف‌کننده هر گرفتاری‌ و غم‌ هسـتی‌. تو تنها امید، در هنگام سـختی‌، بهترین‌ مونس‌، در هنگام وحشـت‌، مهربان‌ترین‌ همراه ما در غربت‌، فریادرس در گرفتاری‌، راهنما در سـرگردانی‌، ثروت در هنگام فقر و پناه امن‌ در بیچارگی‌ هستی‌.

ای‌ محبوب، تو آگاه به‌ اسـرار ما، پوشـاننده گناهان ما و نورانی‌‌کننده دل‌های‌ ما هسـتی‌. تو مالک‌ و خالق‌ هر چیز، برتر از هر چیز، آگاه به‌ هر چیز و قادر بر هر چیز هستی‌.

ای‌ خدای‌ مهربان! ای‌ سـرور ما! تو پشـتیبان کسـانی‌ هسـتی‌ که‌ پشـتیبان ندارند و تکیه‌گاه کسـانی‌ هسـتی‌ که‌ تکیه‌گاه ندارند. تو پناه کسـانی‌ هسـتی‌ که‌ پناهی‌ ندارند و فریادرس کسـانی‌ هسـتی‌ که‌ هیچ‌ فریادرسـی‌ ندارند. تو مونس‌ کسانی‌ هستی‌ که‌ مونسی‌ ندارند.

هر کس‌ از تو هـدایـت‌ بخواهـد، او را هـدایـت‌ می‌کنی‌ و هر کســـی‌ از تو محـافظـت‌ و یـاری‌ بخواهـد او را حفظ‌ و یـاری‌ می‌کنی‌.

پادشـاهی‌ و قدرت تو هرگز پایان نمی‌پذیرد. توجه‌ و لطف‌ و مهربانی‌ات همیشـگی‌ اسـت‌. هیچ‌ کسـی‌ به‌ اندازه تو به‌ عهدش وفادار نیست‌؛ تو عهد کرده‌ای‌ و قول دادهای‌ که‌ اگر بندگانت‌ از سایر افراد و اسباب زمینی‌ قطع‌ امید کنند و به‌ سراغ تو آیند و تو را با دلشکسته‌ و توبه‌ای‌ حقیقی‌ بخوانند، دعای‌ آن‌ها را اجابت‌ می‌کنی‌.

تو دوست‌ داشتنی‌ترین‌ معشوق، باوفاترین‌ دوست‌ و بهترین‌ کسی‌ هستی‌ که‌ ما می‌توانیم‌ با او انس‌ بگیریم‌ و به‌ او پناه ببریم‌. تو همه‌ دعاها و ناله‌های‌ ما بیچارگان را می‌شــنوی‌، تو همه‌ را از غرق شــدن نجات می‌دهی‌، تو ما را از هلاکـت‌ می‌رهـانی‌، تو بیمـاران مـا را شـــفـا می‌دهی‌، تو می‌خنـدانی‌ و می‌گریـانی‌، تو هســـتی‌ کـه‌ حیـات می‌دهی‌ و می‌میرانی‌.

اشتراک گذاری در

یک پاسخ

  1. با سلام واحترام
    خیلی بابت راه اندازی این سایت خوشحال شدم.
    خدا خیرتون بده و در پناه او موفق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *