1. خانه
  2. آینده جهان در قرآن
  3. تفکیک سریع پاکان و صالحان جهان از ناپاکان و مستکبران در آستانه‌‎ی حکومت صالحان

تفکیک سریع پاکان و صالحان جهان از ناپاکان و مستکبران در آستانه‌‎ی حکومت صالحان

تفکیک سریع پاکان و صالحان جهان از ناپاکان و مستکبران در آستانه‌‎ی حکومت صالحان

خداوند تأکید می‌کند که حتماً زمین را احیا خواهد کرد و می‌فرماید: «وعلموا إنّ الله یحی الأرض بعد موتها؛ این را بدانید که خداوند حتماً زمین را بعد از آن که مرده بود، احیا خواهد کرد!» (الحدید، ۱۷) حضرت امام محمد باقر (علیه‌السلام) فرمودند: حضرت مهدی (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) احیاکننده زمین خواهد بود. کسی که می‌آید و مردگی‌ها، ظلم‌ها و فسادها را از بین می‌برد و زمین را احیا می‌کند، همان منجی آخرالزمان و موعود ادیان است. (بحارالانوار، ج۲۴، ص۳۲۵)

مقیاس‌هایی به آرامی در آخر الزمان پدیدار می‌شود؛ مثل حادث فلسطین که صف کافرین و منافقین را از صف مؤمنین جدا می‌کند. خداوند در آیه 25 سور مبارک فتح می‌فرماید: « …لو تزیلوا لعذّبنا الذّین کفروا منهم عذاباً ألیما؛ اگر می‌شد کافرین و مؤمنین را از هم تفکیک کرد، حتماً در آن زمان ما کافرین را عذاب می‌کردیم و از بین می‌بردیم.» این که الآن این کار اتفاق نمی‌افتد، به این دلیل است که مؤمنین و کفار با هم ترکیب شده و قابل تفکیک نیستند، همان‌طور که امام صادق (علیه‌السلام) فرمودند: علت این که خداوند مجازات منافقین و کافرین را به تأخیر انداخته، این است که هنوز این در هم‌آمیختگی وجود دارد و می‌شود از نسل کفار آدم‌های مؤمنی به دنیا بیایند و خداوند می‌خواهد زمانه به یک جایی برسد که مؤمنین و کافرین کاملاً تفکیک شوند و حتماً در آن زمان خداوند ریشه کافرین را کنده و آن‌ها را عذاب خواهد کرد. (علل الشرائع، ج۱، ص۱۴۷)

کسانی که انسان حقیقی، مؤمن و مهربان هستند یا آن‌هایی که ته دلشان ذره‌ای ایمان، اعتقاد، رحمانیت و نورانیت وجود دارد از کسانی که کافر، بی‌رحم، قسی، خودشیفته، مستکبر و ظلمت محض هستند، کاملاً مشخص و جدا می‌شوند. همان طور که بعضی از بزرگان فرمودند، ماجرای اسرائیل مقیاسی برای تشخیص شرک از ایمان است و هر چه قدر زمان بگذرد، این خط‌کشی بیشتر خواهد شد.

اشتراک گذاری در

«اعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ يُحْيِي الْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِهَا؛ بدانید که خدا زمین را پس از مردگی اش زنده می کند.»‌ (الحدید، ۱۷)
از امام باقر علیه السلام «اعْلَمُوا أَنَّ اللهَ یُحْیِ الْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِها» منظور از مردن زمین کفر اهل آن است، کافر مرده است. خداوند او را به‌وسیله‌ی قائم زنده می‌کند در روی زمین عدالت برقرارمی‌کند؛ زمین زنده می‌شود و اهل زمین نیز پس از کفر زنده می‌شوند: «عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ عَلَيْهِ السَّلاَمُ فِي قَوْلِ اَللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ اِعْلَمُوا أَنَّ اَللّهَ يُحْيِ اَلْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِها قَالَ يُحْيِيهَا اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ بِالْقَائِمِ عليه السّلام بَعْدَ مَوْتِهَا [يَعْنِي] بِمَوْتِهَا كُفْرَ أَهْلِهَا وَ اَلْكَافِرُ مَيِّتٌ.» (بحارالانوار، ج۲۴، ص۳۲۵)
«لَوْ تَزَيَّلُوا لَعَذَّبْنَا الَّذِينَ كَفَرُوا مِنْهُمْ عَذَابًا أَلِيمًا؛ [و] اگر مؤمنان از کافران جدا بودند یقیناً کافران [از اهل مکه] را به عذابی دردناک عذاب می کردیم.» (الفتح، ۲۵)
حضرت صادق علیه السلام در ذيل فرموده حقّ‌ تعالى: «لَوْ تَزَيَّلُوا لَعَذَّبْنَا اَلَّذِينَ‌» فرمودند: اگر حقّ‌ تعالى كفّارى را كه در اصلاب مؤمنين بوده و مؤمنين كه در اصلاب كفّار مى‌باشند خارج نمايد به طور حتم كفّار را عذاب خواهد نمود. فِي قَوْلِ اَللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ لَوْ تَزَيَّلُوا لَعَذَّبْنَا اَلَّذِينَ كَفَرُوا مِنْهُمْ عَذاباً أَلِيماً لَوْ أَخْرَجَ اَللَّهُ مَا فِي أَصْلاَبِ اَلْمُؤْمِنِينَ مِنَ اَلْكَافِرِينَ وَ مَا فِي أَصْلاَبِ اَلْكَافِرِينَ مِنَ اَلْمُؤْمِنِينَ لَعَذَّبَ اَلَّذِينَ كَفَرُوا.» (علل الشرائع، ج۱، ص۱۴۷)

صف بندی افراد در دو جبهه حق و باطل پیش از ظهور منجی موعود کامل شده و «تمامی کفر» از «تمامی ایمان» جدا خواهد شد.

این یک عنوان است

۲۲ مرداد ۱۴۰۳

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ لورم ایپسوم متن ساختگی است.گی نامفهوم از صنعت چاپ لورم ایپسوم متن ساختگی است.لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ لورم ایپسوم متن ساختگی است.

پاسخ

میپسندم

نمی پسندم

این یک عنوان است

۲۲ مرداد ۱۴۰۳

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ لورم ایپسوم متن ساختگی است.گی نامفهوم از صنعت چاپ لورم ایپسوم متن ساختگی است.لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ لورم ایپسوم متن ساختگی است.

پاسخ

میپسندم

نمی پسندم

این یک عنوان است

۲۲ مرداد ۱۴۰۳

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ لورم ایپسوم متن ساختگی است.گی نامفهوم از صنعت چاپ لورم ایپسوم متن ساختگی است.لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ لورم ایپسوم متن ساختگی است.

پاسخ

میپسندم

نمی پسندم

این یک عنوان است

۲۲ مرداد ۱۴۰۳

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ لورم ایپسوم متن ساختگی است.گی نامفهوم از صنعت چاپ لورم ایپسوم متن ساختگی است.لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ لورم ایپسوم متن ساختگی است.

پاسخ

میپسندم

نمی پسندم

«اعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ يُحْيِي الْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِهَا؛ بدانید که خدا زمین را پس از مردگی اش زنده می کند.»‌ (الحدید، ۱۷)
از امام باقر علیه السلام «اعْلَمُوا أَنَّ اللهَ یُحْیِ الْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِها» منظور از مردن زمین کفر اهل آن است، کافر مرده است. خداوند او را به‌وسیله‌ی قائم زنده می‌کند در روی زمین عدالت برقرارمی‌کند؛ زمین زنده می‌شود و اهل زمین نیز پس از کفر زنده می‌شوند: «عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ عَلَيْهِ السَّلاَمُ فِي قَوْلِ اَللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ اِعْلَمُوا أَنَّ اَللّهَ يُحْيِ اَلْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِها قَالَ يُحْيِيهَا اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ بِالْقَائِمِ عليه السّلام بَعْدَ مَوْتِهَا [يَعْنِي] بِمَوْتِهَا كُفْرَ أَهْلِهَا وَ اَلْكَافِرُ مَيِّتٌ.» (بحارالانوار، ج۲۴، ص۳۲۵)
«لَوْ تَزَيَّلُوا لَعَذَّبْنَا الَّذِينَ كَفَرُوا مِنْهُمْ عَذَابًا أَلِيمًا؛ [و] اگر مؤمنان از کافران جدا بودند یقیناً کافران [از اهل مکه] را به عذابی دردناک عذاب می کردیم.» (الفتح، ۲۵)
حضرت صادق علیه السلام در ذيل فرموده حقّ‌ تعالى: «لَوْ تَزَيَّلُوا لَعَذَّبْنَا اَلَّذِينَ‌» فرمودند: اگر حقّ‌ تعالى كفّارى را كه در اصلاب مؤمنين بوده و مؤمنين كه در اصلاب كفّار مى‌باشند خارج نمايد به طور حتم كفّار را عذاب خواهد نمود. فِي قَوْلِ اَللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ لَوْ تَزَيَّلُوا لَعَذَّبْنَا اَلَّذِينَ كَفَرُوا مِنْهُمْ عَذاباً أَلِيماً لَوْ أَخْرَجَ اَللَّهُ مَا فِي أَصْلاَبِ اَلْمُؤْمِنِينَ مِنَ اَلْكَافِرِينَ وَ مَا فِي أَصْلاَبِ اَلْكَافِرِينَ مِنَ اَلْمُؤْمِنِينَ لَعَذَّبَ اَلَّذِينَ كَفَرُوا.» (علل الشرائع، ج۱، ص۱۴۷)

صف بندی افراد در دو جبهه حق و باطل پیش از ظهور منجی موعود کامل شده و «تمامی کفر» از «تمامی ایمان» جدا خواهد شد.

کامنت خود را بگذارید

یک پاسخ

  1. عالی بود

    و واقعا هم الان صف حق و باطل از هم تفکیک شده و روشنتر هم خواهد شد
    انشاءالله به امید اینکه دنیا سراسر نور شود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیو مشابه